sobota, 18. avgust 2007

Brez vode mi ziveti ni ...

Po uspesno kupljeni celadi sva se z Luckyjem malce afnala na Savi. No, v bistvu niti ni bilo zares afnanje, ampak inkognito preverjanje znanja. Sem imela namrec hudo paranojo, da od veslanja znam samo se veslo pravilno v roke prijet.

Temu primerno je bilo tudi piskanje in cviljenje po babje, se preden sva se zares sploh spravila v vodo. Najprej nisem cisto vedela kako ze zapnes life jacket - neki bistroumnez, na sumu imam svojega fotra, mi je namrec odpel vse klipsne, odvezal vse strikce in s tem pokvaril vse "osebne nastavitve" ... Bednik.

Druga stvar - hja, moja Sirenca (moje je crno-rdeca) je en tak micken colnicek, v katerega se komajda stlacim, pri cemer imam obute lahko le nogavice, ali pa sem bosa, vseh vrst cevlji odpadejo. Nekaj v stilu premajhnih plezalk ... Ampak za veslat je pa zelo fejst. Skratka, tisto tlacenje prstov, kolen in riti na primerna mesta je bilo od zacetka sila neprijetno. Ravno tako kot premajhne plezlke, pa jo moram na priblizno pol ure "sezuvat", saj mi takrat enkrat "odmrejo" noge. Verjamem, da je tole tezko razumet, saj naj bi bil sport v uzitek, ampak se enkrat - za veslat je pa fajn. Saj za udobje imam se eno krasno barcico, v katero pole cevljev (obutih) stlacim tudi opore za noge, pa se prostora za izvoz mi ostane. Ampak Boostercek je namenjen drugacnemu veslanju.

Tretja stvar - Sava je bila mrzla za pop***t. Se toliko bolj, ker imam zaradi neveslanja in ravnokarsnjega (a se tko rece?) malce zmedene obcutke za temperaturo vode. Drugace verjetno niti ni bila tako hudo grozno ledena, kaksnih 17 C (mogoce se celo vec) je pa ze imela. Kakorkoli, bilo je mraa-aa-azzzz.

Cetrta stvar. Imam samo en stoflc za usesa (pa dve usesi, jasno) in nobene klipsne za nos. Namrec, hudo me moti, ko se mi voda pretaka tam po raznih lobanjskih votlinah - skozi eno uho noter, pa v nos, ali obratno, skozi nos notr in uho ven, ali samo noter, pa sploh ne ven ... Ni fajn. Sploh, ce je voda mrzla. Zato obicajno veslam v popolni opremi - s silikonskimi stoflci, cepki, po slovensko, v usesih in klipsno na nosu.

Peta stvar (ni se konc) - pozabila sem namocit spricdeko, na kar sem se seveda spomnila sele potem, ko sem bila ze zapestana v colnu in ko se hudic neoprenski nikakor ni hotel raztegnit cez celo luknjo. Za nepoznavalce, spricdeka je tisti del kajakaske opreme, ki je podoben baletnemu krilcu in ki "zadihta" luknjo v kokpitu kajaka, da ga voda ne zalije in zaradi tega ne spremeni v podvodnico.

Sesta stvar - neki idiot, tokrat drugi kot tisti pri lajfu, mi je snel markirni trak z rocaja vesla. Pac, meni je vsec, ker:
a) Vem kje veslo drzim (saj ga avtomaticno primem na pravem mestu, ampak vseeno mi je bolj vsec, ce je tejp tam),
b) Rocaj vesla je pri levi lopati zlomljen (ta je bila tudi super dogodivscina) in ker je poflikan, je malce odebeljen in malo hrapav. No, tisti koscek tejpa na desni strani, naredi obcutek pod desno dlanjo podoben tistemu na levi.
c) Ker vem, da idiot tele tocke to bere - CE SI SPOSODIS KOS OPREME, GA VRNES TAKSNEGA KOT SI GA DOBIL (se toliko bolj, ce lastnika ne vprasas, ce si lahko sposodis)!!! Dost jasno?! Me prav nic ne briga, ce tebi ne pase tist "flajster" na MOJEM stilu od MOJEGA vesla.

No, po vsej tej proceduri sva sla pa res veslat. Najprej lepo po toku gor do "plazice", kjer je bil namen malce pretesirati moje zvracanje in obracanje. Kaj dosti od tega sicer potem ni bilo, ker, kot sem ze rekla, ni fajn, da se ti voda pretaka tam okrog po glavi ... Pa se mrzla je bila - ce je kdo slucajno spregledal. Pa se soncka ni bilo.

Sva sla potem res rajsi veslat, v pravem pomenu besede. Kobacanje cez jez sem danes spustila, manjka se par konkretnih veslanj, pa morda kaksen centimeter vode manj. VSaj za prvo cezjezenje po dolgem casu ... Zato sem se izkrcala na jezu in s epes sprehodila cez otocek. Na tacenskem bregu Save so me v prvem kontricu (kontratok, sej se ne pise narazen, ne?) pricakale znacilne poletne pene. Njami ...

Preveslavanje tok-kontratok mi zacuda ni delalo problemov, sem se kar takoj spomnila kako naj bi reci sle. Najprej sicer malo leseno in na silo, potem pa ze z vecjim filingom, ko dobesedno presrfas cez (ok, tko fajn spet ni bilo ...). Ker je bilo menda prelahko in "cist brezveze, da se kle visiva", sva se preselila nizje dol, do "pod elektrarne". Spet malo babjega cviljenja, ker se nisem tocno spomnila kaj me ze caka zaena huda past na poti do dol. Se mi je zdelo, da morajo nekje bit ene strasne brzice (strah ima reees velike oci) in nekje proti koncu (na sotocju z vodo s proge) ena grozna luknja. Ker je pac ni bilo, sem si jo skoraj naredila sama (pri veslanju moras opazovat reko nekaj metrov pred sabo in ne buljit v konico svojega colna). Pa mi je malo potopilo rep. Sem bila sila ponosna, da sem se uspesno resila iz situacije in izognila kopanju (ampak si povedat, da sem bolj lesena kot najhujsi ceski turisti, sem si pa vseeno mogla - to je bilo tisto kokodakanje v kontricu ...).

In potem strah in trepet - najprimernejse vadbisce - tokovi pod elektrarno. Se je pa spet izkazalo, da ima strah vecje oci in da stvari, ki se jih "spomnis", malo raztegnes in potenciras, ce te prejsnji dan kdo nafila se s svojimi frustracijami (ane, G.), se toliko bolj. Se mi je spet zdelo, da to bo cofotanja in plavanja na pretek, ker sem imela v spominu, da tam vodo na veliko miksa in ti vsakic, ko se malce narobe postavis, zamudis sekundico, kontratok (ta bi moral bit po mojih spominih bolj zloben od toka) zagrabi kanto in puf, si pod vodo ... No, v resnici ni bilo nic hudega, dvakrat sem sicer naredila traparijo - enkrat sem - kriza bozja, sredi toka pozabila veslat in sem si v zadnjem hipu potegnila veslo izpod riti, drugic pa sem zarila previsoko v val, se - se ena kriza bozja - nagnila naprej in se potem sprasevala zakaj mi je spico potegnilo pod vodo. Spet, hudo ponosna sama nase, sem se izognila kopanju.

Jasno, perfektno ravno ni bilo to danasnje veslanje, vsekakor pa mnoooogo boljse od pricakovanega. Ravno za v raft na progi od Medvod do Tacna, pa tui se nisem. Fajn vedet.

Zdaj moram samo kupit stoflce za usesa in naredit knoflo za nos. Cepke sem danes sicer kupila, ampak so neki sumljivi in vprasanje ce uporabni, plavalni od speedota. Je gor pisalo silikonski cepki za usesa, pa jasno nisem odpirala skatle tam v stacuni. Tisti obicni "plastelinasti" so mi bolj vsec, grem v ponedeljek v lov za njimi.

Zal bom do naslednjega tedna na suhem - dosti grozno - sem morala zavrniti povabilo za jutrisnjo Soco (fous sem vam, pa glete, da moja barcica pride cela nazaj!), ker prihajajoci teden bo "zivo ludilo". Eh ... najboljs, da zacnem cimprej roze zlagat, da bo cimprej mimo.

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Kaj pa kayak drugi del? c,c,c...

maja01 pravi ...

Se pardoniram, nisem videla komentarja.

Drugi del ... hm, ni se blo ravno za hvalit, nekako na nivoju tistega kar sem pricakovala prvic.